کد خبر: ۹۱۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۳۰۷
دبیرکل جامعه اسلامی مدیران با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور پس از پیروزی انقلاب گفت: در حال حاضر ۳۶ دانشگاه ایرانی در بین ۱۲۰۰ دانشگاه برتر جهان گرفته‌اند و از سال 2013 با شیب تندی بین دانشگاه‌های برتر قرار می‌گیرند.

انقلاب اسلامی؛ جهش علمی، نخبه‌پروری، تمدن اسلامی|۳۶ دانشگاه ایران در بین ۱۲۰۰ دانشگاه برتر جهان هستندبه گزارش خبرداغ ، محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیشرفت‌های شگرفت در حوزه‌های علمی در 43سال گذشته، اظهار داشت: سازمان ملل در گزارشی که اخیرا منتشر شد،‌ اعلام کرده که ایران در زمره کشورهای دارای توسعه انسانی بالا قرار گرفته و اگر قیاسی با قبل و بعد از انقلاب داشته باشیم، می بینیم نرخ رشد باسوادی در کشور با شیب تندی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نصف جمعیت کشور بی سواد بود و در وضعیت فعلی بالای 99درصد مردم باسوادند و بالاترین نرخ را در تحصیلات دانشگاهی داریم،‌ خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشگاه‌هایمان در سطح دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته اند و تعداد دانشمندان ما قابل قیاس با بسیاری از کشورهای پیشرفته است و تعداد محققین ما صاحب رتبه در جهان است و در زمینه دانش‌های جدید دانشمندان زیادی داریم.

ناظمی اردکانی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶دانشگاه ایرانی بین ۱۲۰۰دانشگاه برتر جهان گرفته‌اند و از سال 2013 با شیب تندی بین دانشگاه‌های برتر قرار می‌گیرند. 

ناظمی اردکانی تاکید کرد: در زمینه سلول‌های بنیادی رتبه بسیار خوبی در جهان داریم و در زمینه علوم هسته‌ای به 9 کشور جهان پیوسته‌ایم و در زمینه موشک‌های دوربرد در رتبه‌های اول در زمینه سرعت و دقت هستیم و درمورد هواوفضا ایران رتبه دهم را داراست و از نظر قدرت و تسلیحات نظامی رتبه سیزدهم را دارد و در زمره 15کشور برتر دنیا در تولید علم هستیم.

وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم از ظرفیت توسعه انسانی ایجاد شده در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استفاده کنیم و اگر این توسعه انسانی محقق شده را استفاده کنیم ظرفیت‌های فیزیکی و مشهود کشور معطل نمی‌ماند،‌ تصریح کرد: علت عدم استفاده از منابع کشور این است که از توسعه منابع انسانی و نیروهای جوان و نخبه و متعهد که دلشان برای کشور می‌سوزد استفاده نکرده ایم و اگر این دارایی نامشهود مورد استفاده قرار گیرد، دلیلی ندارد که ظرفیت‌های کشور معطل و بدون استفاده بمانند و در کشور شاهد بیکاری و درآمد سرانه پایین و سختی معیشت باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران تاکید کرد: علت العلل بیکاری و سختی معیشت این است که از ظرفیت‌های انسانی در کشور استفاده نمی‌شود و  نیروهای نخبه و مستعد مهاجرت می‌کنند.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: